Redaktionen
Chefredaktör

Skåning, gamer och hockeyfan. Med Atari 2600 som inkörsport till spelvärlden skapades en i stort sett allätare när det gäller spelgenrer, dock med en förkärlek för rollspel, en passion som endast matchas av känslorna för Philadelphia Flyers. Tycker att spel med delad skärm är ett av de mest underskattade nöjena som finns.
Redaktörer

Toby har jobbat i spelbranschen i 17 år, och har skrivit om spel i 11 av dem. Han grundade både PS3bloggen.se och Eurogamer.se och ägnar alldeles för mycket tid åt att spela Dark Souls och äta hamburgare.

Fredrik är inte en AI stående i en serverhall i Brunkeberg, men ser fram emot att vara konstant uppkopplad mot internet via ett wifi-implantat när tekniken släpps. Kärleken till rollspel började med Pool of Radiance till Commodore 64 och slutade aldrig riktigt. Hävdar bestämt att William Gibson borde utnämnas till profet.

På dagen: licens- och moln-specialist inom IT. På kvällen: Ölskribent och PlayStation-freak. Martin upptäckte sin kärlek till spel redan 1982 då han satt och programmerade spel från tidningar till sin Texas Instruments TI-99/4A. Nuförtiden försöker han uppfostra sin son att välja den rätta vägen med Playstation-konsoler istället för surfplattor. Firar 12-slaget varje nyår med att spela online i Burnout Paradise, något som börjar bli en ensam upplevelse.
Fasta skribenter

Krille är en glad speltok från västkusten som älskar japanska galenskaper, samarbetskrävande partyspel och dåliga ordvitsar. Som nybliven far uppskattas spel som går att pausa, då det är väldigt tråkigt att belönas med en Game Over-skärm efter att ha varit duktig och bytt blöja på sin son.

Uppsalabo som jobbar med IT-säkerhet. Slukar spel i alla former, och har haft det som den största hobbyn i över 30 år. Min första konsol var Philips G7000 som hade 64 bytes RAM. Föredrar actionäventyr med rollspelselement. Förutom spel blir det en hel del TV-serier, serietidningar och Brynäs-matcher i hockey.

Före detta högstadienörd som växte upp....och förblev en nörd, fast nu i form av en kulturnisse som är nyfiken på det mesta. Detta intresse uttrycks bland annat genom en alldeles för stor film-, spel-, skiv- och brädspelssamling som får besökare att sucka av lika delar fascination och bestörtning. Uppskattar alla sorters spel men har ett hjärta som bultar extra hårt (höhö) för skräckspel.
Grafiker
Linus är en grafisk formgivare och tv-spelälskare från Stockholm. När han inte skriver om spel här drömmer han om dem och fokuserar på deras visuella och kreativa aspekter. Håller PlayStation 3-pärlan Lair som ett av de mest underskattade spelen någonsin.
Kommentera Avbryt svar
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Varför lades Eurogamer.se ner? Varför fortsätta med PS enbart när Eurogamer var utpräglat Xbox-vänligt?
Spelare: Vi är och har alltid varit vänliga mot i princip samtliga maskiner som har spel. Förutom ZX Spectrum. Den har vi alltid hatat.
Och Wii Mini förstås. Ingen gillar Wii Mini.
ZX Spectrum var fantastisk på många plan. Väldigt trevlig att programmera för. Gummitangenterna blev lätt lite obehagliga efter ett tag dock.
Ok men finns det inget särskilt tänk bakom att sluta skriva om andra plattformar än PS? Om man nu tycker de är lika roliga menar jag.
Vi ville helt enkelt nischa oss lite grann, och då ville majoriteten köra på PlayStation eftersom några av oss kom från PS3bloggen innan det blev Eurogamer.
Woah!!! Hade ingen aning om att ni börjat om på ny kula! PS3bloggen.se var den bästa spelbloggen jag läst. Spelkvällarna, troféligan, forumet, tävlingarna och en gemytlig känsla som jag tyckte gick något förlorad med Eurogamer. Dags att följa er här och hoppas på en pånyttfödelse!
Tack Jonas, Toby, apekatt (som jag känner dig vid), Jimmy och resten för de åren som PS3bloggen.se hade på tronen!
//uhrstrom
söker psblbloggen några skribenter