Vad spelar du i midsommarhelgen? [Vecka 25 2026]

Helgen är på gång, och det är inte vilken helg som helst. Det vankas nämligen midsommarfirande med allt vad det innebär. Semesterkänslan börjar falla på plats för de flesta, och det dröjer inte länge innan den slår in. Ryktet säger dessutom att en rejäl spelsession är det bästa sättet att skölja ner sill och potatis, så vilka är vi att ifrågasätta det?
På redaktionen har vi våra planer klara, och vi delar gärna med oss av dem.
Johan umgås med rådjur

Jag är i sluttampen av pusselplattformaren Deer & Boy och kommer att sätta ihop recensionen under helgen så att den kan gå upp i samband med embargot nästa vecka. Jag kommer annars att vara lite på resande fot i samband med midsommarfirandet, och det lutar väl åt att min Steam Deck följer med också. På denna håller jag sakta men säkert på att ta mig igenom Mina the Hollower (9/10), och det kommer väl att sysselsätta mig under buss- och tågresor.
Jag har dessutom en förhandstest av ett nytt spel på gång, men detta kommer du att få vänta till nästa vecka för att läsa mer om.
Jesper städar troféer

Som så många andra så firar jag midsommar hemifrån och missar en dags PlayStation-spelande. Högst på min agenda ligger att ta de sista troféerna i Saros (8/10) så att jag kan släppa det sen. Den tuffaste är att klara en hel biom inklusive bossen utan att ta skada, men den tredje är kort och har en boss som mestadels gillar närstrid så den borde gå att lösa så länge man är rörlig.
Jag känner fortfarande ett sug med Black Jacket också och det kan nog tänkas bli några rundor där med. Näst på tur om jag skulle bli klar med Saros ligger iallafall 007 First Light (9/10).
Jonny reser i rymden

Min helg blir full av äventyr då jag utöver midsommarfirande tänkt spela en hel del Starseeker: Astroneer Expeditions. Trots att det bara är en early access-version är världen rätt omfattande, och jag har bara skrapat på ytan.
Om tillfälle ges kommer jag även att lägga lite tid på andra spel, men det återstår att se vad det blir.
Vad tänker du spela i helgen?
