Hösten verkar bjuda på mer South Park
När South Park: The Stick of Truth (8/10) var under utveckling var det med nöd och näppe det lyckades ta sig utan för dörren. Spelet sköts upp otaliga gånger och utvecklingen var kantad med problem och motgångar. Nu när uppföljaren är på väg att kopiera samma knackiga väg fram till butikshyllorna kan vi åtminstone hoppas att slutprodukten kommer att bjuda på åtminstone samma mängd underhållning som föregångaren gjorde.
Trots att vi har fått spikade datum för South Park: The Fractured But Whole förr, vill nu Ubisoft övertyga oss alla att väntan är över den 17 oktober. Jag hoppas verkligen att vi har fått se den sista förseningen för spelet nu, givetvis mest för att jag är nyfiken på vad Matt Stone och Trey Parker har i rockärmen denna gång. Men det känns också som att de klassiska seriekaraktärernas relevans har börjat blekna de senaste åren. Om de förväntar sig några intäkter är det nog dags att få ut produkten på marknaden.
Till skillnad från fantasyupplägget i förra spelet är det istället centrerat på superhjältarna som barnen i South Park har uppfunnit. Det finns ju ingen brist på inspiration för detta med tanke på hur både DC Comics och Marvel spottar ur sig filmer och serier till höger och vänster, men jag hoppas att manuset i spelet känns någorlunda aktuellt ändå trots förseningarna. Jag kommer definitivt att spela det, men det känns lite som att mitt intresse för källmaterialet har svalnat sedan jag ursprungligen såg spelet för knappt två år sedan.