Dragon’s Dogma får till slut en PS4-version
Förra konsolgenerationen bjöd på den märkliga skapelsen Dragon’s Dogma, vilket är ett rollspel som skapade en skara fans som älskar det blint. Småkantig speldesign, trubbiga och illa förklarade mekaniker blandades friskt med rafflande strider och vackra miljöer. Trots ett ganska positivt mottagande sålde det dock inte riktigt så bra som förväntat.
Ett av de större problemen som spelet led av var en minst sagt ojämn prestanda, och när spelet portades till PC förra året väcktes ännu en gång hoppet om en PS4-version. Alla som har längtat kan nu släppa sina tummar och återfå ett normalt blodflöde i händerna, för till hösten är det dags att bekämpa allehanda odjur igen.
Jag ser fram emot möjligheten att ge spelet ett nytt försök efter att inte riktigt ha lyckats fastna förra gången jag testade. Det finns många saker som lockar mig, som till exempel episka kamper mot gigantiska fiender som jag ibland tvingas klänga på för att hitta deras känsligare punkter. Kurvan för svårighetsgraden är oerhört oförlåtande, vilket gör att det är ett spel som jag måste vara på humör på att göra en djupdykning i.
Med tanke på den välgjorda portningen till PC hoppas jag att även PS4-versionen får lika mycket uppmärksamhet. Gärna högre bildfrekvens för PS4 Pro-versionen för att skapa ett bättre flyt i de härliga bataljerna. Förhoppningsvis kommer denna portning att ge utvecklarna tillräckliga resurser för att skapa den efterlängtade uppföljaren också.