En första titt på Psychonauts: In the Rhombus of Ruin

Utanför de stora presskonferenserna på E3 bjöds vi på mindre presentationer direkt av spelskaparna. En av dessa är Psychonauts: In the Rhombus of Ruin som presenterades av Tim Schafer. Det första Psychonauts från 2005 skulle ha släppts för PlayStation 4 den 7 juni på PlayStation Store i USA med troféer och full-HD, men försenades i sista stund. Om du tänkt spela uppföljarna, bör du plocka upp det första spelet när det dyker upp i Europa, eftersom vi i Schafers presentation fick reda på att denna VR-titel kommer att fortsätta direkt där ettan slutade och agera en brygga mellan de två huvudspelen.

Originalspelet blev en succé långt senare och har tredubblat försäljningssiffrorna efter att Double Fine fick tillbaka rättigheterna och släppt spelet på flera nya plattformar. In the Rhombus of Ruin kommer att fokusera mer på utforskning och lösandet av pussel jämfört med huvudspelens plattformsfokus.

Denna avstickare utvecklas i Unreal 4-motorn och ser riktigt snygg ut i klippet nedan. Alla röstskådespelarna är tillbaka, och den här titeln får mig att vilja förboka en VR-hjälm, även om jag ser mest fram emot att få spela Psychonauts 2 och fortsättningen av den oväntade hjälten Razputins äventyr!

Har du också längtat efter uppföljarna till Psychonauts?

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.