DICE retas igen med nya Mirror’s Edge
Den röda logotypen för DICE och Faith’s tatuerade öga som stirrade ut i publiken var egentligen det enda som behövdes för att mitt spelarhjärta skulle slå dubbelslag. Sedan förra årets E3 har vi ju vetat att ett nytt Mirror’s Edge är under utveckling och nu idag visades ytterligare framsteg på presskonferensen som Electronic Arts höll.
Fokus verkar ligga på snabba nedtagningar av fiender och Faiths hastighet – utvecklarna själva beskriver att de ser på henne som en mänsklig projektil som slår ned sitt mål och fortsätter till nästa. Själv gladdes jag åt de små sakerna som att Faith nu äntligen kan använda rören till att svinga sig runt hörn samt att man nu tydligt ser ett flertal olika vägar att utforska för att hitta det bästa spåret.
Spelet ser ruskigt bra ut redan i de konceptfilmer som visades men eftersom inget utgivningsdatum presenterades så blir det nog tyvärr till att vänta minst ett år till.
Småsaker ja. Som att hoppas man inte behöver ett speciellt grafikkort för att få fladdrande presenningar, igen. 😛
Hoppas även på att det inte blir nån inblandning från det där klonfolket eller vad det nu var, eller liknade påhitt, för det kändes lite väl knasigt och frikopplat resten ärligt talat. Fast videon med de stylade buden antyder det tyvärr.
Annars ser det lovande ut. 🙂
Jag måste nog erkänna att glädjen över ett nytt, snabbt och flytande Mirror’s Edge överskuggar eventuella brister i historien.
Jag ser så mycket fram emot att få höra vinden i öronen när Faith får upp hastigheten och överlag bara springa runt i den välutformade värld som Dice bjuder oss.
Jag är kort och gott helt såld på uppföljaren! 🙂
Jodå, detta ligger väldigt högt på min lista med, även med en klonarmé av cykelbud. Springande cykelbud. 🙂 Det viktigaste är utlovat, mer fri spring och bättre kontroll. Vilket säkert behövdes, för även om jag inte hade nått problem med kontrollschemat som så, så var det lite kontaktproblem här och där som resulterade i lite väl många av de där andra, och kraftigaste, vinddragen. De strax innan ”*duns!*”. :’s
En lyxönskan är att de lägger lite mer budget på mellansekvenserna om det är några. Antingen håll dom i spelgrafiken eller lämna över jobbet till en riktig animationsstudio. I.G. är kanske att ta i, men lite högre nivå kan det allt må gott av.
Mest farhågor har jag ändå inför det som var perfekt, musiken. Måste bli svårt att toppa, eller ens hålla jämna steg med den. Och nu når det har plockats på en högre nivå inom ett bolag är alltid risken att nån kostym som inte begriper sig på helhetskänslan försöker trycka in nått som inte borde vara där bara för att det är the shit för dagen, eller att det säljer in spelet för nån eller säljer in nått annat med spelet.
Ojdå, bla bla.. :0 *swish!*