Ny trailer visar öppenheten i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Under E3-mässan visade Konami upp en demo av det kommande Metal Gear Solid V: The Phantom Pain som gick igenom ett uppdrag tidigt i spelet. För att åskådliggöra hur den öppna spelvärlden fungerar och hur du kan variera dina taktiker i spelet har nu utvecklarna släppt ytterligare en video som skildrar samma uppdrag, fast på ett annat vis.

Tidigare spel i serien har varit ganska linjära, något som ändrades i prologspelet Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (6/10) och påminner nu mer om ett taktiskt Far Cry-spel i tredjepersonsperspektiv. Förhoppningsvis lyckas de även väva in den galna form av berättande som serien har gjort sig känd för, med vrickad dialog och excentriska bossar.

Rent spelmekaniskt har Metal Gear Solid V: The Phantom Pain tagit stora steg från det kantiga smygandet från första spelet till ett mer actionvänligt styrsystem. Förhoppningsvis betyder det inte att det kommer att bli ett actionspel överlag, utan att de istället vill fila bort kanterna och ge dig en bättre chans att överleva om du blir upptäckt.

För jämförelsens skull bäddar jag in både E3-demon och videon som släpptes idag, så att du själv kan döma hur stor skillnad det är på genomspelningarna.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.