Lanseringen av Crypt of the Necrodancer är runt hörnet

Igår bekräftades de goda nyheterna att det musikbaserade roguelike-spelet Crypt of the Necrodancer kommer att dyka upp på både PlayStation 4 och Vita den 2 februari. Spelet är en briljant blandning mellan grottutforskning, monsterdödande, rytmspel och roguelike-element, och det är skönt att se att det äntligen är på väg till konsoler efter att ha funnits tillgängligt till PC under en längre tid nu.

En av de starkaste aspekterna i spelet är den fantastiska musiken av kompositören Danny Baranowsky som ligger som fundament för spelets rytmbaserade styrsystem. När du rör dig runt i grottorna ska du alltså göra detta till rytmen av musiken, och faktum är att PS4-versionen dessutom har stöd för dansmattor för att styra din karaktär.

Fiender har specifika mönster som måste läras in också, och att göra detta samtidigt som du håller koll på musiken är en väldigt intressant utmaning. Nivåerna varierar varje gång du spelar precis som i de flesta roguelike-spel, och det finns till och med dagliga utmaningar där du kan jämföra dina färdigheter med vänner och blivande rivaler.

2 kommentarer
  1. motz motz
    • Johan Lindros Johan Lindros

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.