Housemarque pratar om spellägen i Nex Machina

Finska utvecklarna Housemarque har sannerligen gått från klarhet till klarhet när det gäller att pumpa ut högkvalitativa och actionfyllda arkadskjutare av olika slag. Redan vid lanseringen av PlayStation 4 satte de ribban för spel under denna generation med det lysande Resogun (9/10), för att sedan röra sig mot ett actionrollspelshåll med det ypperliga samarbetsspelet Alienation (8/10).

Under PlayStation Experience förra året fick vi en första skymt av studions nästa projekt, Nex Machina, som dessutom har lockat till sig den gamla arkadveteranen Eugene Jarvis i en konsultroll. Nu lyfter de lite mer på skynket och går igenom ett fåtal av de lägen och funktioner vi kan förvänta oss att se senare i år.

Utöver den vanliga kampanjen kommer det att finnas ett utmaningsläge, som använder sig av sektioner av kampanjen, fast med skräddarsydda regler och förändringar för att skapa en riktig prövning. Du kommer även att kunna ta del av en reprisfunktion för att kunna bli inspirerad av andra spelare, och på så vis lära dig en del knep som du kanske inte själv har tänkt på.

Spelet i sig ser ju onekligen spännande ut, med blixtsnabb tvåspaksaction och tonvis av fiender. Det ser ut att erbjuda Housemarques typiska stil där det är lätt att lära sig grunderna, men otroligt svårt att bemästra. Enligt blogginlägget på den officiella PlayStation-bloggen kommer vi att kunna ta del av denna lovande arkadupplevelse framåt sommaren.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.