PSbloggens årslista 2019: Årets bottennapp

Varje år stöter vi som spelare på besvikelser i form av spel vi trodde skulle vara roligare, mer polerat eller kanske svårare än vad det i själva verket var. Ofta förknippar jag dessa känslor med att jag på förhand skapat mig en mer positiv bild bara baserat på någon enstaka trailer och lite beskrivningar som publicerats online.

Här har redaktionen lyft fram några av våra största bottennapp under 2019.

6. Wolfenstein: Youngblood

Hoppas han är helförsäkrad för plåtskador

Kristoffer:
Youngblood är inget dåligt spel. Men när allt vi får är ljummen mellanmjölk som uppföljare på ett av 2017 års bästa spel, och de Tarantino-inspirerade dialogerna som blivit synonym med serien försvunnit spårlöst, är det här minst sagt en stor besvikelse för mig.

5. Sonys medietystnad

Jesper:
Att Sony hoppade över E3-mässan och mer eller mindre visade redan kända spel känns som en besvikelse även om PlayStation 5 väntar runt hörnet. Många tycker nog som jag att det hade varit kul att fått veta mer om nästa generation, både vad det gäller hårdvara och mjukvara och fått någon ny fet utannonsering som kunnat göra The Last of Us II och Ghost of Tsushima sällskap på nuvarande generation.

4. Our World is Ended

Nej jag lovar, det är inte en Daft Punk-konsert

Jonny:
Our World is Ended – Titeln väckte nyfikenhet, det såg snyggt ut och handlingen kunde ha varit fantastisk. Istället blev det som en gubbsjuk B-film, fylld med skev kvinnosyn, ofokuserad handling och enformigt knapptryckande.

3. MXGP 2019

Det kanske hade varit roligare om en galen groda gjort motorljuden?

Martin:
Kanske är det för att jag inte är kompatibel med just denna genre av racingspel, eller så är det för att småbuggar och programmeringsmissar får mig att känna desperation och tristess. Rent spelmässigt må det vara ett OK spel, men för mig blev det årets bottennapp.

2. Need for Speed Heat

Nu Blåser vi Snuten 4

Kristoffer:
Det känns mer och mer som att Ghost Games första spel Need for Speed Rivals var en ren lyckoträff, för samtliga uppföljare har inte varit något annat än en rad besvikelser. Körkänslan i Heat klickar inte alls med mig, drifting-systemet är helknasigt och polisjakterna känns bara långdragna.

1. Anthem

Australien har inte längre de största spindlarna

Johan:
På förhand var det svårt att se några svaga punkter i detta spel. Bioware som utvecklare bakom ett actionrollspel med fokus på både berättelse och samling av ny utrustning bockar av många av mina önskemål för ett spel. Vad vi fick var istället en urholkad, ofärdig tredjepersonsskjutare, som visserligen delvis var underhållande, men som bara efter några timmar blev otroligt repetitiv. Total avsaknad av intressant berättelse, i flera fall usel uppdragsdesign och förbryllande designbeslut var de aspekter som sänkte ett lovande koncept.

Har du upplevt några besvikelser under PlayStation-året som gått?

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.