WiLD ser ut att bli ett ambitiöst projekt

Det har länge varit ganska tyst om Michel Ancels indieprojekt WiLD som visades upp på Gamescom för drygt ett år sedan, men under kvällens presskonferens fick fransosen möjlighet att presentera det på nytt inför hemmapubliken på Paris Games Week.

Det har sedan tidigare varit klart att det är ett spel i en stor öppen värld där du i stort sett kan kontrollera alla djur som befinner sig i naturen, men det är inte förrän i kvällens presentation som vi har fått se vad detta betyder i praktiken.

Trailern som släpptes visar dessvärre inte riktigt det som demonstrerades under presskonferensen och är inte lika sammanhängande, men visar en del av mekanikerna som demonstrerades. Spelvärlden är väldigt vacker och Ancel nämnde under presskonferensen att spelet inte bygger på skriptade händelser, utan på situationer som uppstår i miljön. Hur omfattande detta system kommer att vara i praktiken återstår förstås att se, men det är en intressant tanke i ett spel som handlar så mycket om djur och natur.

Släppdatum är fortfarande oklart, och Ancel poängterade att det är ett ambitiöst spel som utvecklas av ett litet team. Jag antar att detta betyder att en lansering är minst ett år bort.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.