Chefredaktörens utmaning [Vecka 32]

Vi börjar ju röra oss med stormsteg mot en intensiv spelhöst, och det är ju därför hög tid att börja göra sig av med en del titlar från skämshögen. Själv har jag faktiskt lyckats göra just detta i form av Hitman GO: Definitive Edition (7/10) som jag har spelat lite då och då på min PlayStation Vita medan jag har slötittat på de många OS-sändningarna. Faktum är att det till slut resulterade i min 50:e platinumtrofé, dock med hjälp av en guide för att städa upp de delmål som jag inte redde ut under mitt första varv.

32. Hitman GO: Definitive Edition

Detta välgjorda pusselspel lyckas med konststycket att förvandla ett smygspel till en brädspelsliknande utmaning, samtidigt som utvecklarna lyckas bibehålla atmosfären från den klassiska Hitman-serien. Det turordningsbaserade konceptet passar bättre än vad jag till en början trodde det skulle göra, men med tanke på hur mycket fokus det är på att läsa av mönster i originalspelen är det trots allt en ganska logisk lösning. Massor av innehåll och en god omväxling gör detta till ett riktigt trevligt tidsfördriv!

33. Bound

Utvecklarna Plastic Studios är kända för sina något flummiga skapelser Linger in Shadows och Datura, men har ju sina rötter i demoscenen. Nästa vecka släpps deras nya verk Bound som är ett plattformsspel som bland annat är inspirerat av modern dans. Jag blev omedelbart trollbunden av de trailrar som släpptes i upptakten till lanseringen, då den vackra grafiken och de bländande animationerna fungerade utmärkt tillsammans med den stämningsfulla musiken. Jag får fortfarande inte säga speciellt mycket om spelet, men du kan se fram emot min recension i början av nästa vecka!

Kommentera