Friday the 13th: The Game fick problem under lanseringen

Efter att spelutgivarna Gun Media hade offentliggjort att de utvecklade ett spel baserat på Fredagen den 13:e-filmerna, fick teamet ett stort ansvar att ta hand om licensen för en av skräckfilmernas giganter.

I fredags släpptes äntligen Friday the 13th: The Game till PlayStation 4, men redan vid start började det uppstå mängder av problem.

Många spelare fick bekymmer med att logga in eller behövde genomlida långa väntetider att få komma in i ett snabbspel. Det uppstod även tråkiga scenarion där erfarenhetspoängen inte kunde behållas efter matcherna. Orsaken bakom den bedrövliga lanseringen var att spelteamets servrar gick på knäna eftersom vågen av inkommande spelare blev för stor.

Gun Media och spelets utvecklare Illfonic arbetar nu dygnet runt för att reda ut hindren genom att byta till bättre servrar, eliminera irriterande buggar och se till så att spelare kan logga in. Trots ansträngningarna och en del framsteg så finns det mycket mer att arbeta med.

Jag anser att premiärhelgen var tveklöst bedrövlig, men undertecknad kunde spela några matcher och även fått vara Jason ett par gånger. Det positiva i allt elände är att intresset för Friday the 13th: The Game består, men situationen kan troligtvis dessvärre förändras till det sämre, om problemen inte rättas till inom de närmaste dagarna.

Har du testat Friday the 13th: The Game?

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.