Ändringar på gång i Friday the 13th: The Game

Det har gått ett bra tag sedan Friday the 13th: The Game (8/10) uppdaterats med nytt innehåll, men nu har spelutgivarna Gun Media kommit ut med ny information om kommande förändringar och tilllägg.

Utvecklarna Illfonic har påbörjat restaurera hela spelet från grunden så att det ska anpassas till den senaste versionen av grafikmotorn Unreal Engine. Denna omstrukturering ska förbättra animationer, eliminera irriterande buggar och ge spelandet ett bättre flyt.

Uppgraderingen är en nödvändig förberedelse för de dedikerade servrarna vilket ska eliminera avbrutna matcher orsakade av griniga matchvärdar. Den stundande uppgraderingen kommer dock inte innehålla själva server-delen, utan innehåller istället förändringar och nytt innehåll, vilka du kan njuta av tidigast i april.

Alla Jasons kommer få möjligheten att byta vapen innan en match påbörjar, något jag sett fram emot sedan spelets lansering. Jason från del 7 ska få ändrade förmågor, då hans försämrade Shift byts ut mot en sämre Stun Resistance och han får en högre vapenstyrka.

Förmånssystemet får den nya kategorin Legendary och den lägger till en extra, slumpaktig fördel vilket kan underlätta för lägerledare.

Om du spelar oschysst kan du få saltpoäng och om saltmängden är tillräckligt hög hamnar du i Salt Mines, där osportsliga spelare endast kommer att spela mot varandra tills de sköter sig. Även om jag tycker att dedikerade servrar är en bättre lösning på avsiktliga avhopp, kan saltgruvorna vara en bra möjlighet för bättre ordning.

Vad tycker du om de kommande förändringarna?

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.